رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

اقدامات موثر و اساسی برنامه تحول نظام سلامت با استفاده از رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود

۱۰ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۲ کد : ۶۸ اصلی
تعداد بازدید:۳۲۴۰۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ایجاد ارتباطات بخشی و بین بخشی یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها در دانشگاه است که باید به آن توجه ویژه ای شود.
اقدامات موثر و اساسی برنامه تحول نظام سلامت با استفاده از رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی در جلسه شورای روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: روابط عمومی ها باید با استفاده از شیوه های مختلف، مردم و شهروندان را از اقدامات اساسی که در حوزه سلامت طی سال های اخیر انجام شده است، مطلع نمایند.

وی اظهار داشت: با توجه به گستردگی و تنوع وظایف در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حوزه سلامت، وظایف روابط عمومی ها نیز در این حوزه بسیار حساس و سنگین تر از سایر بخش ها و حوزه هاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: طی چند سال اخیر در شهرستان های فراهان و خنداب دو بیمارستان که نیاز منطقه و شهروندان بود راه اندازی شده؛ همچنین در اراک نیز فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری با 100 تخت بستری و کلینیک ویژه امیرالمومنین(ع) راه اندازی شده اند که بخشی از مشکلات شهروندان را مرتفع کرده است.

وی ادامه داد: ساختمان جدیدالاحداث بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک نیز که پاسخگوی مراجعینی از کل استان و استان های همجوار است با پیشرفت خوبی در حال ساخت است و با راه اندازی این بیمارستان 486 تختخوابه بخش عمده ای از مشکلات درمانی استان مرتفع خواهد شد.

دکتر طاهراحمدی عنوان داشت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه معاونت های توسعه، درمان، بهداشت، غذا و دارو، آموزش و پژوهش دارای رتبه های برتر کشوری است.

وی گفت: در حوزه معاونت اجتماعی نیز جزو دانشگاه های پیشرو هستیم، بطوریکه اولین دانشگاهی هستیم که مجامع استانی و شهرستانی سلامت را بطور کامل برگزار کرده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: از روابط عمومی انتظار است که ضمن ایجاد محیطی شاد برای همکاران در مناسبت های مختلف، در ایجاد تعامل بین قسمت های مختلف دانشگاه نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: کارهای اساسی در حوزه سلامت به واسطه برنامه تحول نظام سلامت انجام شده که باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها، مردم در جریان این امور قرار گیرند.

دکتر طاهراحمدی در پایان بیان کرد: روابط عمومی باید پل ارتباطی بین مردم و مسئولین دانشگاه باشد و با پیگیری نقاط ضعف و مشکلات، موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم نماید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه گفت: روابط عمومی های دانشگاه با استفاده از ظرفیت رسانه ها، اقدامات را اطلاع رسانی و موجب جلب اعتماد شهروندان به حوزه سلامت شوند.

دکتر جواد نظری افزود: با استفاده از تربیون های نمازجمعه در سطح شهرستان ها می توان اقدامات اساسی و گام های موثر برداشته شده طی ساله های اخیر در حوزه سلامت را به مردم اطلاع رسانی کرد.

وی در پایان اظهار داشت: سامانه سیب از اقدامات موثر و بسیار مفید دولت در حوزه سلامت است که باید این موضوع به شایستگی، به اطلاع شهروندان رسانده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این جلسه گفت: روابط عمومی ها بازوان ارتباطی دانشگاه هستند که می توانند با برقراری ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی موجبات رشد و پیشرفت امور را ایجاد نمایند.

دکتر علی علیمحمدی افزود: روابط عمومی یک علم و هنر و کاری تخصصی است و باید کارکنان این بخش همواره بروز و دارای روحیه تعامل و همکاری با سایرین باشند.

وی اظهار داشت: بخش عمده ای از اقدامات و تلاش های واحدهای مختلف دانشگاه با حضور روابط عمومی ها، نمود میابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: تراز مالی دانشگاه مثبت است و مطالبات پرسنلی علی الخصوص مطالبات بازنشستگان از اولویت های دانشگاه و حوزه معاونت توسعه می باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و مرکز اجتماعی سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این جلسه،ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های روابط عمومی دانشگاه از حوزه معاونت اجتماعی، گفت: اجتماعی شدن سلامت از تاکیدات وزیر و از اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

دکتر ریتا ظهیری افزود: احیاء مشارکت های مردم و ارتقاء استفاده از همکاری های بین بخشی دو دلیل مهم و اصلی برای راه اندازی معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی بود.

وی اظهار داشت: راه اندازی کانون های سلامت محله در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، اولویت اصلی معاونت اجتماعی دانشگاه است.

گفتنی است در پایان این جلسه از فعالین روابط عمومی در واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی اراک با اهدای لوح، تقدیر و تشکر شد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: تحول سلامت وزارت بهداشت دکتر طاهر احمدی